13.05.13

Alternative food: celozrnný veganský banánový chléb

     Dostala jsem chuť na nějaké sladké pečivo. Jasně, asi nepoletím pro bílý loupák s mákem, takový ten zahnutý, miluju ho. Doma zrovna bylo asi deset nevyužitých banánů, tak jsem se rozhodla jich pár zlikvidovat!
     Řekla jsem si - upeču chleba. Koukla jsem na pár receptů, skoro ve všech bylo máslo a po půlhodině hledání jsem našla tuhle veganskou alternativu! :)


     Je vážně super, sladký tak akorát, jen jsem udělala špatně těsto, strašně se mi pak drolil, musí se to pořádně propracovat do hladka a samozřejmě jako minulý chléb mi taky nenakynul tak, jak bych chtěla..


     Ale jako všechno co upeču, i když to není úplně jak by mělo, mi strašně chutná, tenhle milouš není žádnou výjimkou! Před chvílí jsem si dala dva kousky s tureckou kávou a je to asi nejlepší kombinace! Prostě jen tak, nic na něj :)


Recept:
1,5 šálku celozrnné mouky
0,5 šálku hladké bílé mouky
0,5 šálku řepkového oleje
lžička prášku do pečiva
lžička soli
skořice, muškátový oříšek, zázvor
3 zralé banány
2 lžičky citronové šťávy
lžíce medu
ořechy, rozinky

     Neměla jsem vůbec pocit, že bych to měla více sladit, jako je v původním receptu ZDE, přišlo mi to vážně hodně.
     Troubu předehřejeme na 180 ° C.
Ve středně velké míse smícháme všechny přísady a přimícháme olej a citronovou šťávu. Vše metličkou vymícháme do hladkého těsta. Přidáme nasekané ořechy a banány. Nalijeme do připraveného pekáčku a pečeme 50 – 60 minut.


     Jednoduchý postup a skvělý výsledek, mimochodem je to jako těsto na bábovku, klidně to dejte do jiné formy ;)

2 komentáře: